O razvoju Ljubljane v štirih mandatih župana Jankovića

Časopis Dnevnik se je lotil vprašanja, kako se je v štirih mandatih župana Zorana Jankovića razvijala Ljubljana. V sobotnem Objektivu so svoje uvide predstavili trije sodelavci Focusa, na treh različnih področjih: energetiki, prometu in podnebnih spremembah. Celoten prispevek, ki prikaže, v kakšno smer je šla Ljubljana v zadnjih približno 15 letih, si lahko preberete tukaj. Ljubljana je prekomerno prometno obremenjena, kar med drugim prinaša tudi onesnaženost zraka. V Focusu so na več lokacijah po mestu izmerili višje vrednosti dušikovega dioksida od zakonsko dopustnih (40 mikrogramov na kubični meter) in višje od meje, kjer te postanejo zdravju škodljive (10 mikrogramov na [več ...]

19. 11. 2022|Oznake: , , |

O zelenem prehodu Slovenija za portal Zelena Slovenija

Sodelavki in sodelavca Focusa so za portal Zelena Slovenija odgovarjali na vprašanja o zavzemanju za odrast, o energetski učinkovitosti in o zaostajanju pri uvajanju obnovljivih virov energije, zelo pa so izpostavili prometni sektor, ki prednjači pri izpustih toplogrednih plinov. Skupinski intervju v celoti lahko preberete na portalu Zelena Slovenija TUKAJ. Podnebna politika Glede upravljanja podnebne politike v Sloveniji so kritično izpostavili predvsem manjko na področjih: dobre organizacijske in kadrovske strukture, celovite organizacijske strukture podnebnega upravljanja, vzpostavitve znanstvenega posvetovalnega telesa, celovitega spremljanja izvajanja podnebnih ukrepov in sprejema Podnebnega zakona. " Velik problem v Sloveniji predstavlja pomanjkanje dobre organizacijske in kadrovske strukture, [več ...]

Do utopije zgolj z vlakom ali avtobusom, avto pustite doma (Primorske novice)

Marjeta Benčina je za Primorske novice komentirala stanje prometne politike v Sloveniji, trajnostno mobilnost, javni potniški promet in širitve cest. Članek v celoti lahko preberete v tiskani izdaji ali na spletni strani Primorskih novic TUKAJ, v nadaljevanju pa nekaj poudarkov. “Pomembno je, da kot skupnost ne razmišljamo zgolj o tem, kako bomo odpravili zastoje, ampak da dolgoročno uveljavimo tudi okolju in družbi prijazne rešitve. Dodatne kapacitete ustvarijo samo še več prometa, vožnja postane še bolj privlačna, spodbuja se selitev prebivalcev na obrobja mest, vse te širitve cest pa samo še bolj prispevajo k zastojem - to je začaran krog. Zaradi [več ...]

28. 10. 2022|

Kolumna dr. Tomislava Tkalca v Večeru: “Najcenejša energija je tista, ki je ne porabimo”

V najnovejši kolumni za Večer Tomislav Tkalec piše o energetski revščini in varčevanju z energijo v kontekstu energetske krize, ki pretresa Evropo. Članek je v celotni dostopen na spletni strani Večera: TUKAJ, v nadaljevanju pa nekaj poudarkov. "Nekateri problemi, ki pridejo na površje v hladnejšem delu leta, so znani že leta: nekatera gospodinjstva se soočajo z izrazitimi težavami pri plačevanju stroškov energije, zato prihaja do situacij, ko ne ogrevajo svojih domovanj in živijo v prehladnih prostorih, drugi odstranjujejo radiatorje in se odklapljajo od centralnega ali daljinskega ogrevanja ter zgolj nekaj ur na dan z električnim radiatorjem poskušajo ogreti prostor ali [več ...]

13. 10. 2022|Oznake: , |

“Nad energetsko revščino brez ukrepov” (časnik Dnevnik)

Za časnik Dnevnik je dr. Lidja Živčić iz Focusa komentirala nov predlog uredbe o energetski revščini, ki so ga pripravili na Ministrstvu za infrastrukturo. Članek je odklenjen in ga v celoti lahko prberete na spletni strani Dnevnika TUKAJ, v nadaljevanju pa nekaj poudarkov. Preozka merila Da bi morala uredba določiti širši krog upravičencev do pomoči, meni tudi Lidija Živčič, strokovna vodja v okoljski organizaciji Focus. »Višino dohodka bi lahko dokazovali s potrdili o prejetih dohodkih v zadnjih 12 mesecih. Izkušnje namreč kažejo, da imajo velike težave tudi ljudje, ki le malo presegajo cenzus za socialno pomoč in varstveni dodatek,« nam je [več ...]

11. 10. 2022|Oznake: , , |

Katjuša Šavc za Radio Prvi – Odziv na predlog zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu

Ministrstvo za infrastrukturo je v javno obravnavo poslalo predlog zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu, katerega namen je s sistemskimi ukrepi zmanjšati emisije toplogrednih plinov in onesnaževanja zraka iz prometa ter poiskati inovativne rešitve na področju nizkoogljičnih in brez emisijskih tehnologij v prometnem sektorju. S tem ministrstvo sledi evropskemu zelenemu dogovoru in zakonodajnemu svežnju Pripravljeni na 55, ki zahtevata odločno ukrepanje držav članic pri zmanjšanju izpustov iz prometa, med drugim s prehodom na alternativne energente, zlasti elektriko. Okoljske organizacije opozarjajo, da so alternativni viri energije zgolj eden od aspektov razogljičenja prometa. Katjuša [več ...]

4. 10. 2022|Oznake: , |
Go to Top