Evropski voditelji sprejeli šibke podnebno-energetske cilje
Foto: CAN-E
Ljubljana,
24. oktober 2014 – Ponoči so evropski voditelji na zasedanju Evropskega sveta v
Bruslju sprejeli dogovor o novem svežnju podnebno-eneregtskih ciljev za leto
2030. V Focusu, društvu za sonaraven razvoj, smo nad rezultatom razočarani, saj
ne predstavlja potrebne ravni ambicij za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov,
obnovljive vire in energetske prihranke.
Evropski voditelji sprejeli šibke podnebno-energetske cilje
Ljubljana, 24. oktober 2014 – Ponoči so evropski voditelji na zasedanju Evropskega sveta v Bruslju sprejeli dogovor o novem svežnju podnebno-eneregtskih ciljev za leto 2030. V Focusu, društvu za sonaraven razvoj, smo nad rezultatom razočarani, saj ne predstavlja potrebne ravni ambicij za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, obnovljive vire in energetske prihranke.
Vključitev prometa v shemo ETS ovira za rast delovnih mest in zmanjšanje emisij
Bruselj,
Ljubljana, 21. oktober 2014 - Nova študija inštituta Cambridge Econometrics razkriva, da četudi bi se cene ogljika v shemi trgovanja z emisijami
(ETS) potrojile glede na sedanjih 6 EUR/tCO2, bi vključitev prometa v ETS pomenilo
le 3 % znižanje porabe nafte in emisij CO2 v naslednjih 15 letih. To je
premalo, da bi cestni promet sorazmerno prispeval k evropskim podnebnim in
energetskim ciljem.
Ekonomska orodja za ocenjevanje odgovornosti v boju za okoljsko pravičnost
Zdravstveni in okoljski
vplivi izkoriščanja fosilnih goriv, jedrskih odpadkov ali rudarjenja so med
bolje znanimi stranskimi učinki naraščajoče porabe energije in surovin v
globalnem gospodarstvu. Eden od načinov za soočanje z okoljsko nepravičnostjo
je raba ekonomskih orodij za ocenjevanje škode. Okoljske organizacije so zato v
projektu EJOLT s pomočjo akademikov in znanstvenikov uporabile orodja, kot so
analiza stroškov in koristi ali multi-kriterijska analiza, da bi raziskale in
razkrile netrajnostnost okoljsko spornih projektov.
Ekonomska orodja za ocenjevanje odgovornosti v boju za okoljsko pravičnost
Bruselj, 20. oktober 2014 - Zdravstveni in okoljski vplivi izkoriščanja fosilnih goriv, jedrskih odpadkov ali rudarjenja so med bolje znanimi stranskimi učinki naraščajoče porabe energije in surovin v globalnem gospodarstvu. Eden od načinov za soočanje z okoljsko nepravičnostjo je raba ekonomskih orodij za ocenjevanje škode. Okoljske organizacije so zato v projektu EJOLT s pomočjo akademikov in znanstvenikov uporabile orodja, kot so analiza stroškov in koristi ali multi-kriterijska analiza, da bi raziskale in razkrile netrajnostnost okoljsko spornih projektov.
Ovadba v TEŠ 6 kot opozorilo predvsem balkanskim državam
Objavljamo sporočilo za javnost, namenjeno evropskim medijem.
Ovadba v zadevi TEŠ 6 naj bo v poduk vsem državam, predvsem balkanskim, ki načrtujejo gradnjo termoelektrarn. Finančno škodo, ki je bila storjena v zadevi TEŠ 6 v vrednosti 284 milijonov EUR, bomo pokrili odjemalci električne energije v Sloveniji in ne smemo dopustiti, da se zgodba ponovi v kakšni drugi državi. Evropske banke bi morale biti pri podeljevanju sredstev za tako velike projekte, kot so gradnje okoljsko spornih termoelektrarn, veliko bolj previdne. EIB in EBRD sta namreč kljub našim opozorilom in znakom koruptivnosti podprli projekt TEŠ 6.
Učinek metulja evropske politike biogoriv
Ali veste, da vsak avtomobil v EU uporablja mešanico biogoriv? Temu je tako zaradi evropske zakonodaje. In da bi zadostili zahtevam, je globalna proizvodnja biogoriv poletela v nebo. Morda se zdi, da »bio« v besedi biogorivo pomeni, da so le-ta vedno dobra. Vendar, ker so proizvedena iz rastlinskih pridelkov, ima vsako povečanje rabe biogoriv vpliv na svetovno kmetijstvo. To pa pomeni še več krčenja in požiganja deževnega gozda za pridobitev obdelovalnih površin, pri čemer se sprošča veliko ogljika. To pomeni tudi povišanje cene hrane. Lahko bi rekli, da gre za »učinek metulja« evropske politike biogoriv. Vendar še vedno ga lahko ustavimo. Kakšno prihodnost si želimo?
Proti tajnim sporazumom: peticija in protest
Društvo Focus je član Koalicije proti tajnim sporazumom.
Skupaj z ostalimi članicami koalicije zbiramo podpise zoper sporazuma TTIP in CETO. Sodelujoče organizacije smo se odločile, da nadaljujemo s peticijo navkljub odločitvi Evropske komisije, da zavrne registracijo Evropske državljanske pobude zoper TTIP in CETO. Dodatne informacije o pogajanjih in sporazumih so na voljo tukaj, peticijo pa lahko podpišete tukaj.
Prav tako vabljeni na združeno vseevropsko akcijo proti tajnim čezatlantskim trgovinskim sporazumom TTIP, CETA in TISA. Protest bo potekal v soboto, 11. 10. ob 10. uri na Prešernovem trgu v Ljubljani.
Kanada, ZDA in velika naftna podjetja z ustrahovanjem dosegla oslabitev EU zakonodaje o umazanih gorivih
Bruselj, 7. oktober - Po petih letih nasilnega lobiranja s strani Kanade [1], ZDA in velikih naftnih podjetji [2], je Evropska Komisija danes objavila predlog predpisov o kakovosti goriva [3], ki naftnih podjetji ne odvračajo od uporabe in investiranja v najbolj umazana goriva na svetu, kot sta katranski pesek in utekočinjen premog.
Še eno poročilo o zavajajočih podatkih porabe goriva
Ljubljana, 28. september 2014 - Le teden dni zatem, ko je analiza laboratorijskega preizkusa, ki ga je opravila italijanska potrošniška organizacija, dokazala, da podatki o povprečni porabi goriva in izpustih CO2 ne držijo, je svoje novo poročilo o tej problematiki izdala še organizacija ICCT (International Council on Clean Transportation). V njem ugotavljajo, da je povprečna razlika med oglaševano in resnično porabo avtomobilov v zadnjih desetih letih z 10 odstotkov narasla na 30 odstotkov pri zasebnih in celo na več kot 40 odstotkov pri službenih vozilih.
Podatki o porabi goriva ne ‘zdržijo’ niti v laboratoriju
Ljubljana, 23. september 2014 - Potrošniške organizacije že nekaj časa opozarjajo, da je razkorak med oglaševano in dejansko porabo goriva pri vožnji z osebnim avtomobilom, prevelik, oglaševana poraba pa zavajajoča. V zadnjih letih se je razlika še povečala in lahko doseže tudi več kot 50 odstotkov. Po testu, ki ga je italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo izvedla v skladu z uradnim protokolom in na enak način kot avtomobilske tovarne, pa se je izkazalo, da so tudi laboratorijsko izmerjene vrednosti pri dveh avtomobilih za 18 do 50 odstotkov višje od oglaševanih.
Izjava ob globalnem shodu za podnebje – People’s Climate March
Ljubljana, 21. september 2014 - Danes smo po vsem svetu odšli na ulice in pozvali svetovne voditelje k odločnemu spopadanju s podnebnimi spremembami. Nevladne organizacije Focus, društvo za sonaraven razvoj, Greenpeace v Sloveniji in Umanotera se s to izjavo pridružujemo stotinam tisočev ljudi v več kot 2000 krajih v 150 državah, tudi v Ljubljani in Mariboru. Zahtevamo svet, kjer gospodarstvo služi ljudem in planetu; svet, ki je varen pred pustošenji podnebnih sprememb; svet zdravih skupnosti z dobrimi delovnimi mesti ter čistim zrakom in vodo. Verjamemo, da tak svet ni utopija.
Mene vozijo drugi!
Ljubljana, 19. september 2014 - Na ogled javnosti je nov, humorno-ozaveščevalni filmček "Mene vozijo drugi", ki je nastal pod okriljem društev Smehomat in Focus z namenom promocije trajnostnih oblik mobilnosti. Kot kaže, je na socialnih omrežjih že postal mini hit.
Mene vozijo drugi!
Ljubljana, 19. september 2014 - Na ogled javnosti je nov, humorno-ozaveščevalni filmček "Mene vozijo drugi", ki je nastal pod okriljem društev Smehomat in Focus z namenom promocije trajnostnih oblik mobilnosti. Kot kaže, je na socialnih omrežjih že postal mini hit.
Izjava ob globalnem shodu za podnebje – People’s Climate March
Ljubljana, 21. september 2014V teh dneh ljudje po vsem svetu odhajamo na ulice in pozivamo svetovne voditelje k odločnemu spopadanju s podnebnimi spremembami. Nevladne organizacije Focus, društvo za sonaraven razvoj, Greenpeace v Sloveniji in Umanotera se s to izjavo [več ...]
Protestirali smo proti širitvi Dunajske ceste v Ljubljani
Foto: Urban Jeriha
Ljubljana, 17. September 2014 – Včeraj, ob začetku Evropskega tedna mobilnosti, so zagovorniki trajnostne prometne politike na shodu proti širitvi Dunajske ulice na protestivalski način opozorili na pomen načrtovanja ulic in cest za ljudi in ne za avtomobile.
Naša Dunajska, naša odločitev!
SPOROČILO ZA MEDIJE - EMBARGO 16.9.2014 DO 16:30
Ljubljana, 16. September 2014 – Danes, ob začetku Evropskega tedna mobilnosti, so zagovorniki trajnostne prometne politike na shodu proti širitvi Dunajske ulice na protestivalski način opozorili na pomen načrtovanja ulic in cest za ljudi in ne za avtomobile.
Naša Dunajska, naša odločitev!
Vljudno vabljeni na PROTESTIVAL "NAŠA DUNAJSKA, NAŠA ODLOČITEV!"
KDAJ: 16. september 2014 ob 16:00
KJE: ob Dunajski cesti, zbor na ploščadi na križišču s Kržičevo (Bežigrajski dvor)
KDO: Koalicija za trajnostno prometno politiko
Odziv na izjavo GZS ”V Sloveniji imamo Teš 6 in eko Teš 6” z dne 04.09.2014
Celje/Ljubljana, 9. september 2014 - Izjava GZS z dne 4. 9. 2014 na temo obnovljivih virov energije nas še bolj utrjuje v prepričanju, da je GZS v zadnjem času postala lobistična organizacija nekaterih lobijev, ki se borijo le za [več ...]