Tudi avtobusi morajo postati bolj okolju prijazni
Pomembno je, da že zdaj države in podjetja za prevoz potnikov izbirajo čistejša vozila, ki bodo izboljšala zrak v mestih, povzročala manj hrupa in zmanjšala vpliv na podnebne spremembe. V letu 2019 je bilo v Sloveniji registriranih le pet električnih avtobusov.
O podnebnih politikah in ciljih EU
Na tretjem podnebnem izobraževanju Mreže za prostor je sodelovala tudi Barbara Kvac iz Focusu, ki je predstavila podnebne politike in cilje Evropske unije. Več v posnetku.
Še ena okoljska figa v žepu: možnost frackinga v Sloveniji ostaja
Vladni predlog sprememb Zakona o rudarstvu pušča odprta vrata hidravličnemu lomljenju v Petišovcih in s tem nevarnostim za zdravje in življenje ljudi ter lokalno okolje.
Vlada bi ukinila še zadnje ključne varovalke pred škodljivimi projekti
Skupaj z drugimi nevladnimi organizacijami, ki delujejo na področju okolja in naravovarstva, se odzivamo na črtanje pomembnih varovalk iz dveh zakonov ter apeliramo na poslance in poslanke, da tega pogroma nad okoljem ne podprejo.
#DovoljZaVse dobri praksi: zadrugi, ki delujeta skrbno do okolja in podnebja (video)
Obiskali smo dve zadrugi in ju skozi video prestavili kot dobri praksi trajnostnega upravljanja z viri skupnosti na spletni platformi Dovolj za vse. Vabljeni k ogledu!
Na novo moramo odkriti smisel potovanj
Zapis Focusove praktikante Amandine Moriniere, ki je na "papir" prelila svoje misli o potovanjih, ki jim je Covid-19 naredil konec. Toda: "ali je to res slabo?" se sprašuje in ponuja odgovor, do katerega je prišla tudi prek izkušnje bivanja v Sloveniji.
Se vidimo v 2021!
Focusova novoletna voščilnica je letos, seveda, v Zoom formatu.
Novičnik št.3 – Trajnostna mobilnost v vrtcih med korono
Projekt Trajnostna mobilnost v OŠ in vrtcih vstopa že v tretje, zadnje leto. V šolskem letu 2020/21 se nam je pridružilo več kot 750 vrtčevskih skupin, ki jih obiskuje več kot 14 000 otrok. Kljub ukrepom zaradi bolezni Covid [več ...]
Podnebni cilj EU: 55 % manj emisij do 2030 ne bo dovolj
Na nadaljnjih pogajanjih EU še lahko poveča podnebne ambicije in pričakujemo, da bo končni dogovor o podnebnem cilju do 2030 skladen s zavezami iz Pariškega sporazuma o omejitvi globalnega segrevanja na 1,5 °C.
Stop novim subvencijam fosilnih goriv iz EU proračuna
Sredstva EU za regionalni razvoj so namenjena naložbam v to, da preoblikujemo gospodarstva v smeri trajnostne prihodnosti, ne pa zato, da jih za desetletja obsodimo na zastarele tehnologije in odvisnost od fosilnih goriv.
Skladi EU morajo spodbujati opuščanje fosilnih goriv
V strnjenem pregledu predstavljamo možnosti za učinkovito porabo sredstev iz EU skladov za zagotavljanje pravičnejše, bolj zdrave in trajnostne prihodnosti EU - brez fosilnih goriv.
Slovenija zdrsnila s 44. na 51. mesto na lestvici CCPI
Na lestvici uspešnosti boja s podnebnimi spremembami je Slovenija zasedla zadnje mesto med državami članicami EU. Je tudi ena od držav, ki so najbolj nazadovale pri dinamiki znižanja emisij in učinkovitosti podnebne politike.
Ko je meja 5 alinej, cilj pa 0,5 dohodnine
[izza kulisja]
Že veš komu boš namenil_a 0,5 % dohodnine?
Ob iztekajočem letu bi te radi radi spomnili na možnost, da podariš nekaj, kar te nič ne stane, a s tem podpreš prizadevanja za okolju in družbi bolj odgovorno življenje.
Zbiramo predloge: Kje v Ljubljani dihamo najbolj onesnažen zrak?
Povej nam, na katerih lokacijah v Ljubljani se ti zdi, da je zrak zaradi prometa še posebej umazan. Razmisli in opazuj - ob kateri cesti tečeš ali sprehajaš psa? Kje kolesariš ali najdlje čakaš avtobus? So tvoja okna obrnjena na prometno cesto? Kje se zadržujete na prostem? Kje se igrajo tvoji otroci? Imaš ti ali tvoji bližnji zdravstvene težave, ki bi bile lahko povezane z onesnaženim zrakom?
Kljub zahtevam EU Slovenija v NEPN ni ustrezno naslovila energetske revščine
Slovenski Nacionalni energetski in podnebni načrt ne vsebuje jasne opredelitve energetske revščine ali kakršnih koli količinsko opredeljenih ciljev ali indikatorjev. Ker cilji za zmanjšanje energetske revščine niso postavljeni, napredka in učinkovitosti ukrepov ni mogoče spremljati.
Emonika – glavna potniška postaja ali fiasko v središču mesta?
Koalicija za trajnostno prometno politiko poziva k premišljeni, namensko ustrezni in dolgoročno smotrni izrabi prostora - namenjena predvsem uporabnikom JPP ter drugim trajnostnim oblikam prometa.
Če bi bila odpadna hrana država, bi bila tretji največji onesnaževalec na svetu, za Kitajsko in ZDA
Potrošniki smo ozaveščeni o ranljivosti okolja, se zavedamo problematike, vendar največkrat delujemo pasivno, vse dokler se problem ne pojavi pred našim pragom.
Focus na mednarodnem forumu Right to Energy o energetski revščini
Skupaj ustvarjamo močno vseevropsko gibanje, ki tako zahteva kot ustvarja inovativne rešitve za pravico do energije vseh.
Obleka naredi človeka – tri nevladne organizacije združile moči za manj odpadnih oblačil
Prvi cilj novega projekta Obleka naredi človeka je ugotoviti stanje na področju oblačil v Sloveniji, in sicer tako z vidika količine oblačil, ki so na voljo v trgovinah, kot tudi količin tekstilnih odpadkov. Predvsem jih zanima, kaj se z oblačili zgodi, ko pristanejo v zbirnih centrih ter kakšni so trendi na področju ponovne uporabe in reciklaže.