novice

Najnižje CO2 emisije novih avtomobilov na Nizozemskem, najvišje v Nemčiji in na Poljskem

CountryRanking_Graph_002__resize.jpg

Bruselj/Ljubljana, 17. december 2014 - Novo poročilo organizacije T&E kaže, da lahko z učinkovitimi davki na vozila in gorivo usmerimo trg k bolj učinkovitim vozilom z nizkimi stopnjami ogljika ter se izognemo onesnaževanju zraka zaradi velikega števila vozil z dizelskimi motorji. S povečanjem davka na službena vozila in davka ob registraciji glede na emisije CO2 ter obdavčitvijo dizelskih vozil in goriva po višji stopnji kot so bencinski avtomobili, lahko močno zmanjšamo oboje - tako CO2 kot ostale emisije iz prometa, ki onesnažujejo zrak.

17. 12. 2014|Novice|

Po 8 letih lobiranja s strani Kanade ter naftne industrije Evropski parlament končno sprejel zakonodajo o kakovosti goriv

tar_sands_1_gp_canada.jpg

Bruselj, Ljubljana, 17. december 2014 Evropski parlament je danes odobril neambiciozna pravila za kakovost goriva, ki naftnih družb ne odvrača od uporabe in vlaganja v najbolj umazano nafto, kot na primer tisto pridobljeno iz katranskih peskov. 337 poslancev je glasovalo proti, ker se jim zdijo pravila prešibka, 325 poslancev jih je odobrilo. Za zavrnitev zakonodaje je bila potrebna kvalificirana večina, t.j. 376 poslancev.

17. 12. 2014|Novice|

EU za varnejše in manj onesnažujoče tovornjake – vendar šele po 2022

smart_cab.jpgBruselj/Ljubljana, 11.december 2014 - Sinoči so 28 vlad EU in Evropski parlament dosegli dogovor o spremembi kvadraste oblike tovornjakov, ki so neučinkoviti in zelo nevarni za kolesarje in pešce. Sprejeti zakon daje proizvajalcem možnost izdelave aerodinamičnih, varnejših in bolj učinkovitih tovornjakov, vendar zaradi vztrajnega lobiranja s strani industrije, šele z letom 2022, ko bodo na evropskih cestah  tovornjaki s prenovljeno obliko kabine, dovoljeni. Dogovorjene oblikovne spremembe bi omogočile oblikovalcem tovornjakov ustvariti nekoliko daljši in bolj racionalno oblikovani nos, ki bi izboljšal zaščito pešcev, zmanjšal posledice nesreč ter povečal voznikov pregled za 50 %.

Predstavniki držav članic morajo dogovor še uradno potrditi jutri na COREPER-ju (Svet Stalnih predstavništev v Bruslju).

Več tukaj.

11. 12. 2014|Novice|

Evropski poslanci so z zavrnitvijo šibkih pravil o kakovosti goriva poslali močan signal za čistejša goriva v načrtih po 2020

foee_fqd_trade_ttip_170714_.jpgBruselj/Ljubljana, 3. december 2014 - Današnje glasovanje članov Odbora za okolje proti predlaganim pravilom o kakovosti goriva pošilja močno sporočilo Evropski komisiji, in sicer, da so izvedbenimi ukrepi prešibki in naftnih družb ne odvračajo od uporabe in vlaganja v najbolj umazano nafto na svetu. Glasovanje tudi krepi podporo poslancev za strogo izvajanje cilja za dekarbonizacijo Direktive o kakovosti goriva (FQD) in nadaljevanje njenega izvajanja po letu 2020.

3. 12. 2014|Novice|

TEŠ 6: Napaka, ki se ne sme ponoviti

Ljubljana, 2.12.2014 – Novo ozadje o ekonomiki TEŠ 6, ki ga je pripravilo društvo Focus, prikazuje, kako so korupcija in napačne ocene prihodnjih gibanj prodajnih cen električne energije pripeljali do slabe ekonomike projekta.

2. 12. 2014|Pomembno|

TEŠ 6: Napaka, ki se ne sme ponoviti

ECONOMIC_BUSTERS.jpgLjubljana, 2.12.2014 – Novo ozadje o ekonomiki TEŠ 6, ki ga je pripravilo društvo Focus, prikazuje, kako so korupcija in napačne ocene prihodnjih gibanj prodajnih cen električne energije pripeljali do slabe ekonomike projekta.


1. 12. 2014|Novice|

Kamen na kamen…

stones_183238.jpgDruštvo Focus je organizacija, ki deluje v javnem interesu. Delujemo v  dobro okolja in družbe. Povemo, kje so napake in kaj je potrebno spremeniti, vedno se postavimo na stran najbolj ranljivega – najsi bo to okolje ali zdravje ljudi, ki živijo v nezdravem življenjskem okolju. Z dvignjeno glavo podajamo naša stališča. K temu delno pripomore tudi finančna neodvisnost.

Delež dohodnine, ki jo lahko vsak posameznik prispeva nevladnim organizacijam je neodvisen vir sredstev, s katerim lahko naredimo veliko. Vas ne bo stalo nič, lahko pa sami izberete, kam bo šel vaš delež. Hvala, ker ste že donatorji in hvala, ker še boste. Hvala tudi, ker boste vključili še svoje prijatelje in družino.


Kako darujem?

26. 11. 2014|Novice|

Poročili, ki razkrivata mite o jedrski energiji in rudarjenju urana

pic.U_mining1_213x302.pngDve novi poročili razkrivata različne mite, ki se uporabljajo za spodbujanje jedrske renesanse v Evropi in prekrivanje dejanskih vplivov rudarjenja urana. Mednarodna ekipa znanstvenikov in aktivistov, ki sodelujejo pri projektu o okoljski pravičnosti – EJOLT [1], je izmerila učinke v realnem življenju.

20. 11. 2014|Novice|

Razkrivanje mitov o jedrski energiji in uranu

Ljubljana/Bruselj, 19. november 2014 - Dve novi poročili razkrivata različne mite, ki se uporabljajo za prekrivanje dejanskih vplivov rudarjenja urana in za spodbujanje jedrske renesanse v Evropi. Mednarodna ekipa znanstvenikov in aktivistov, ki sodelujejo pri projektu o okoljski pravičnosti – EJOLT [1], je izmerila učinke v realnem življenju.

19. 11. 2014|Pomembno|

Revizija Direktive o kakovosti goriv: Nov predlog, čeprav oslabljen, je potrebno izvesti

tar_sands_1_gp_canada_1.jpg7. oktobra 2014 je Evropska komisija končno objavila spremenjeni predlog za izvajanje člena 7a Direktive o kakovosti goriv (FQD). FQD je ena od ključnih politik EU, ki so bile sprejete v okviru podnebno-energetskega svežnja v letu 2009. Vsebuje 6 % cilj za zmanjšanje intenzivnosti ogljika iz goriv v prometu do leta 2020 glede na izhodiščno leto 2010. To je tudi edini zakon iz podnebno-energetskega svežnja, ki se ga po petih letih še vedno ne izvaja.[1]

11. 11. 2014|Novice|

Vse večje manipulacije pri testiranjih vozil

avtek.png

Bruselj/Ljubljana, 6. november 2014
V kolikor vaš novi avto 'žre' 40 % več goriva, kot je bilo oglaševano, za to ni kriva vaša 'težka noga'. Razlog je v vse večjih manipulacijah proizvajalcev avtomobilov; v laboratorijih uradno pridobljenih številk o ekonomičnosti porabe goriva ni mogoče niti približno ponoviti na cesti, v resničnih razmerah. To je ugotovitev poročila organizacije Transport & Environment (T&E)[1], ki je analizirala porabo goriva v realnem svetu ter opozarja na zlorabe testnih postopkov s strani proizvajalcev avtomobilov in na neuspeh zakonodajalcev EU za zaprtje vrzeli.

6. 11. 2014|Novice|

Vse večje manipulacije pri testiranjih vozil

Bruselj/Ljubljana, 6. november 2014 – V kolikor vaš novi avto 'žre' 40 % več goriva, kot je bilo oglaševano, za to ni kriva vaša 'težka noga'. Razlog je v vse večjih manipulacijah proizvajalcev avtomobilov; v laboratorijih uradno pridobljenih številk o ekonomičnosti porabe goriva ni mogoče niti približno ponoviti na cesti, v resničnih razmerah. To je ugotovitev poročila organizacije Transport & Environment (T&E)[1], ki je analizirala porabo goriva v realnem svetu ter opozarja na zlorabe testnih postopkov s strani proizvajalcev avtomobilov in na neuspeh zakonodajalcev EU za zaprtje vrzeli.

6. 11. 2014|Pomembno|

IPCC zbirno poročilo: Znanstveniki zaključili delo, zdaj so na potezi vlade

Path_Template.jpg

Ljubljana, 2. oktober 2014 - V najbolj celoviti, avtoritativni in preverjeni oceni podnebne znanosti, ki je bila kadarkoli narejena, je Medvladni panel za podnebne spremembe (IPCC) danes predstavil najostrejše opozorilo o izzivih, s katerimi se sooča človeštvo do zdaj. IPCC ne ugotavlja le, da so podnebne spremembe realne ter da se njihove posledice dogajajo hitreje kot kadarkoli prej, ampak tudi prvič predstavlja resnični obseg človekovega vpliva na podnebni sistem. Medtem ko prejšnje ocene pravijo, da je človek s svojimi dejanji – v prvi vrsti s kurjenjem fosilnih goriv – odgovoren za več kot polovico vsega segrevanja, zadnje poročilo kaže, da smo dejansko odgovorni za vse segrevanje po letu 1951.

2. 11. 2014|Novice|

Znanstveniki zaključili delo, zdaj so na potezi vlade

focus_nov_velik_20090514.JPGGPI_MASTER_LOGO_GREEN_CMYK.jpg









Ljubljana, 2. november 2014 – Mesec dni po največjem shodu za podnebje v zgodovini je skupina vrhunskih podnebnih znanstvenikov še enkrat potrdila, da so podnebne spremembe resnične, da jih povzroča človek ter da zahtevajo pospešeno ukrepanje.

2. 11. 2014|Pomembno|
Go to Top