Hvala vam za vašo podporo in sodelovanje v letu 2014
V 2015 vam želimo izpolnitev vseh želja, ki jih do sedaj še niste uspeli uresničiti. V prihodnjih dneh pa oblilo zabave.
Vaše društvo Focus.
Najnižje CO2 emisije novih avtomobilov na Nizozemskem, najvišje v Nemčiji in na Poljskem
Bruselj/Ljubljana, 17. december 2014 - Novo poročilo organizacije T&E kaže, da lahko z učinkovitimi davki na vozila in gorivo usmerimo trg k bolj učinkovitim vozilom z nizkimi stopnjami ogljika ter se izognemo onesnaževanju zraka zaradi velikega števila vozil z dizelskimi motorji. S povečanjem davka na službena vozila in davka ob registraciji glede na emisije CO2 ter obdavčitvijo dizelskih vozil in goriva po višji stopnji kot so bencinski avtomobili, lahko močno zmanjšamo oboje - tako CO2 kot ostale emisije iz prometa, ki onesnažujejo zrak.
Po 8 letih lobiranja s strani Kanade ter naftne industrije Evropski parlament končno sprejel zakonodajo o kakovosti goriv
Bruselj, Ljubljana, 17. december 2014 –
Evropski parlament je danes odobril neambiciozna pravila za kakovost goriva, ki naftnih
družb ne odvrača od uporabe in vlaganja
v najbolj umazano nafto, kot na primer tisto pridobljeno iz katranskih peskov. 337 poslancev je
glasovalo proti, ker se jim zdijo pravila prešibka, 325
poslancev jih je odobrilo. Za zavrnitev
zakonodaje je bila potrebna kvalificirana večina, t.j. 376 poslancev.
NukeNews # 15 – Protijedrski informacijski servis
Vabimo vas k prebiranju 15. številke glasila Nukenews.
NukeNews je večjezično glasilo mreže Nuclear Heritage Nwtwork, ki
odraža aktivnosti, teme in boje proti-jedrskih aktivistov. Članki so
napisani in prevedeni s strani aktivistov, poleg njihovih običajnih
proti-jedrskih aktivnosti.
Strinjamo se z vami, vendar vas ne bomo upoštevali, je vljudnosten odgovor MZI na pripombe na Zakon o cestninjenju
Društvo Focus je skupaj z ostalimi organizacijami iz Koalicije za trajnostno prometno politiko 23.4.2014 na (takrat še) Ministrstvo za infrastrukturo in prostor naslovilo komentarje na spremembo zakona o cestninjenju.
EU za varnejše in manj onesnažujoče tovornjake – vendar šele po 2022
Bruselj/Ljubljana, 11.december 2014 - Sinoči so 28 vlad EU in Evropski
parlament dosegli dogovor o spremembi kvadraste oblike tovornjakov, ki
so neučinkoviti in zelo nevarni za kolesarje in pešce. Sprejeti zakon
daje proizvajalcem možnost izdelave aerodinamičnih, varnejših in bolj
učinkovitih tovornjakov, vendar zaradi vztrajnega lobiranja s strani
industrije, šele z letom 2022, ko bodo na evropskih cestah tovornjaki s
prenovljeno obliko kabine, dovoljeni. Dogovorjene oblikovne spremembe
bi omogočile oblikovalcem tovornjakov ustvariti nekoliko daljši in bolj
racionalno oblikovani nos, ki bi izboljšal zaščito pešcev, zmanjšal
posledice nesreč ter povečal voznikov pregled za 50 %.
Predstavniki držav članic morajo dogovor še uradno potrditi jutri na COREPER-ju (Svet Stalnih predstavništev v Bruslju).
Več tukaj.
Evropski poslanci so z zavrnitvijo šibkih pravil o kakovosti goriva poslali močan signal za čistejša goriva v načrtih po 2020
Bruselj/Ljubljana, 3. december 2014 - Današnje glasovanje članov Odbora za okolje proti predlaganim pravilom o kakovosti goriva pošilja močno sporočilo Evropski komisiji, in sicer, da so izvedbenimi ukrepi prešibki in naftnih družb ne odvračajo od uporabe in vlaganja v najbolj umazano nafto na svetu. Glasovanje tudi krepi podporo poslancev za strogo izvajanje cilja za dekarbonizacijo Direktive o kakovosti goriva (FQD) in nadaljevanje njenega izvajanja po letu 2020.
Evropske države še vedno namenjajo milijarde subvencij za umazane fosilne vire
3. december 2014 – Novo poročilo Manjkajoči deli – koraki k
opustitvi subvencioniranja fosilnih virov v Evropi odkriva, da je deset najbogatejših držav članic EU namenilo kar 78 milijard EUR
javnih sredstev fosilni industriji od leta 1999 dalje.
TEŠ 6: Napaka, ki se ne sme ponoviti
Ljubljana, 2.12.2014 – Novo ozadje o ekonomiki TEŠ 6, ki ga je pripravilo društvo Focus, prikazuje, kako so korupcija in napačne ocene prihodnjih gibanj prodajnih cen električne energije pripeljali do slabe ekonomike projekta.
TEŠ 6: Napaka, ki se ne sme ponoviti
Ljubljana, 2.12.2014 – Novo ozadje o ekonomiki TEŠ 6, ki ga je
pripravilo društvo Focus, prikazuje, kako so korupcija in napačne ocene
prihodnjih gibanj prodajnih cen električne energije pripeljali do slabe
ekonomike projekta.
Kamen na kamen…
Društvo Focus je organizacija, ki deluje v javnem interesu.
Delujemo v dobro okolja in družbe.
Povemo, kje so napake in kaj je potrebno spremeniti, vedno se postavimo na
stran najbolj ranljivega – najsi bo to okolje ali zdravje ljudi, ki živijo v
nezdravem življenjskem okolju. Z dvignjeno glavo podajamo naša stališča. K temu
delno pripomore tudi finančna neodvisnost.
Delež dohodnine, ki jo lahko vsak posameznik prispeva nevladnim organizacijam je neodvisen vir sredstev, s katerim lahko naredimo veliko. Vas ne bo stalo nič, lahko pa sami izberete, kam bo šel vaš delež. Hvala, ker ste že donatorji in hvala, ker še boste. Hvala tudi, ker boste vključili še svoje prijatelje in družino.
ZN pozivajo k opustitvi fosilnih goriv
Za preobrat iz rasti globalnih emisij toplogrednih plinov v njihovo zmanjševanje je potrebno takojšnje ukrepanje za opustitev fosilnih goriv. To je jasno sporočilo zadnjega poročila Okoljskega programa Združenih narodov – The Emissions Gap Report 2014.
Poročili, ki razkrivata mite o jedrski energiji in rudarjenju urana
Dve novi poročili razkrivata različne mite, ki se uporabljajo za spodbujanje jedrske renesanse v Evropi in prekrivanje dejanskih vplivov rudarjenja urana. Mednarodna ekipa znanstvenikov in aktivistov, ki sodelujejo pri projektu o okoljski pravičnosti – EJOLT [1], je izmerila učinke v realnem življenju.
Razkrivanje mitov o jedrski energiji in uranu
Ljubljana/Bruselj, 19. november 2014 - Dve novi poročili razkrivata različne mite, ki se uporabljajo za prekrivanje dejanskih vplivov rudarjenja urana in za spodbujanje jedrske renesanse v Evropi. Mednarodna ekipa znanstvenikov in aktivistov, ki sodelujejo pri projektu o okoljski pravičnosti – EJOLT [1], je izmerila učinke v realnem življenju.
Revizija Direktive o kakovosti goriv: Nov predlog, čeprav oslabljen, je potrebno izvesti
7. oktobra 2014 je Evropska komisija končno objavila spremenjeni predlog za izvajanje člena 7a Direktive o kakovosti goriv (FQD).
FQD je ena od ključnih politik EU, ki so bile sprejete v okviru podnebno-energetskega svežnja v letu 2009. Vsebuje 6 % cilj za zmanjšanje intenzivnosti ogljika iz goriv v prometu do leta 2020 glede na izhodiščno leto 2010. To je tudi edini zakon iz podnebno-energetskega
svežnja, ki se ga po petih letih še vedno ne izvaja.[1]
Vse večje manipulacije pri testiranjih vozil
Bruselj/Ljubljana, 6. november
2014 – V kolikor vaš novi avto 'žre' 40 % več goriva, kot je bilo oglaševano,
za to ni kriva vaša 'težka noga'. Razlog je v vse večjih manipulacijah
proizvajalcev avtomobilov; v laboratorijih uradno pridobljenih številk o
ekonomičnosti porabe goriva ni mogoče niti približno ponoviti na cesti, v
resničnih razmerah. To je ugotovitev poročila
organizacije Transport & Environment (T&E)[1],
ki je analizirala porabo goriva v realnem svetu ter opozarja na zlorabe testnih
postopkov s strani proizvajalcev avtomobilov in na neuspeh zakonodajalcev EU za
zaprtje vrzeli.
Vse večje manipulacije pri testiranjih vozil
Bruselj/Ljubljana, 6. november 2014 – V kolikor vaš novi avto 'žre' 40 % več goriva, kot je bilo oglaševano, za to ni kriva vaša 'težka noga'. Razlog je v vse večjih manipulacijah proizvajalcev avtomobilov; v laboratorijih uradno pridobljenih številk o ekonomičnosti porabe goriva ni mogoče niti približno ponoviti na cesti, v resničnih razmerah. To je ugotovitev poročila organizacije Transport & Environment (T&E)[1], ki je analizirala porabo goriva v realnem svetu ter opozarja na zlorabe testnih postopkov s strani proizvajalcev avtomobilov in na neuspeh zakonodajalcev EU za zaprtje vrzeli.
IPCC zbirno poročilo: Znanstveniki zaključili delo, zdaj so na potezi vlade
Ljubljana, 2. oktober 2014 - V najbolj celoviti, avtoritativni in preverjeni oceni podnebne znanosti, ki je bila kadarkoli narejena, je Medvladni panel za podnebne spremembe (IPCC) danes predstavil najostrejše opozorilo o izzivih, s katerimi se sooča človeštvo do zdaj. IPCC ne ugotavlja le, da so podnebne spremembe realne ter da se njihove posledice dogajajo hitreje kot kadarkoli prej, ampak tudi prvič predstavlja resnični obseg človekovega vpliva na podnebni sistem. Medtem ko prejšnje ocene pravijo, da je človek s svojimi dejanji – v prvi vrsti s kurjenjem fosilnih goriv – odgovoren za več kot polovico vsega segrevanja, zadnje poročilo kaže, da smo dejansko odgovorni za vse segrevanje po letu 1951.
Znanstveniki zaključili delo, zdaj so na potezi vlade
Ljubljana,
2. november 2014 – Mesec dni po največjem shodu za podnebje v zgodovini je
skupina vrhunskih podnebnih znanstvenikov še enkrat potrdila, da so podnebne
spremembe resnične, da jih povzroča človek ter da zahtevajo pospešeno
ukrepanje.